niedziela, 24 kwietnia 2016

Wiosenne wędrówki

Tulipanki

Mielno. Pomnik morsa, przy wejściu na plażę.

Ufff....Powrót z plaży.:)))

Kwiat magnolii

Magnoliowa alejka w Manowie

Zawilcowy dywan nad Jeziorem Baczyno


chcę ciebie nauczyć szczęściobrania
świat pomalować na niebiesko w złote gwiazdy
otwieram ci bramę mojego zaczarowanego ogrodu
niosę  w drżących dłoniach poranny śpiew skowronka
i szczebiot jaskółek nad ranem
wołanie gołębi wśród lipy gałęzi
tobie niosę te dźwięki
dzisiaj ty jesteś ich panem
i jeszcze  wietrzyk ci wysyłam
co woń kwiatów dla ciebie poniesie
niech zapach ich ciebie otoczy
rosy kielich ci daję
zebrałam ją rano na łące
i rozzielenienie wiosny
gdy spojrzysz w moje oczy
                            Daglezja

13 komentarzy:

  1. Jak zwykle przepiękne zdjęcia natury, kwiatów
    postać królowej jak z bajki
    jak to wspaniale być na Twoim blogu Daguniu
    to co pokazujesz daje uśmiech radości
    pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś Rysiu "ciągnie wilka do lasu", a mnie na łono przyrody.:)
      Dziękuje serdecznie za wpis i wiosny radosnej życzę.:)

      Usuń
  2. .. uwielabiam wchłaniać piękno, ubóstwiam czuć oddechy i zachwyt cudów Natury..
    .. pięknie potrafisz pokazać w swoich zdjęciach niezwykłość przyrody.. :)

    .. nasycam się tym fenomenem zjawisk, kosztuję każdym zmysłem i zraszam duszę kroplami magii.. ;)

    - pozdrawiam najserdeczniej A. .. wysyłam tęczowe kropelki i uśmiech.. :)


    Odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga Mgiełko, te "cuda"...pomagają żyć, one czynią szarość kolorową, sprawiają,że zapominam ile mam wiosen za sobą:)))))
      Cieplutki wietrzyk posyłam z pozdrowieniami.:)

      Usuń
  3. dziekuje za ten wiersz,chociaz wiem ,ze nie jestem jego adresatem,ale dostosowalam do swoich potrzeb,zdjecia jak zawsze piekne,fajna z Ciebie kobitka,bo domyslam sie ,ze na tym jednym to Ty Jestes
    ja nie pisze bo w glowie jakas pustka i tylko durne mysli sie kolacza
    pozdrawiam cieplo ulka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoje durne myśli tu zapisuję:)))A co? Niech zostaną uwiecznione:)))))Ta babcia na plaży to ja, w tamtą niedzielę...wnuczka mi zrobiła fotkę.:)))Jak dobrze mieć wnuczkę.:)))Pozdrawiam kwiatowo i wiosennie.:)

      Usuń
  4. Piękny liryk - i choć nie znam się
    na literackiej klasyfikacji, to poziom
    utworu potrafię docenić (!)

    Na podstawie zawartych treści, pragnę
    zaznaczyć, że zbyt "obfita hojność"
    nie zawsze się opłaca - nie docenią
    tego "daltoniści", dla których świat
    jest czarno-szaro-biały, a inne
    barwy dopuszczają na chwilę - kiedy
    jest im tak wygodnie (!)
    Udanego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie zastanawiam się... czy się opłaca być hojną w tym przypadku, ale na pewno spotykam wielu daltonistów...zbyt wielu
      ninelnsg5.:))) Te słowa nie są jednak kierowane do konkretnej osoby i to jest mój plus !!! Ufff nareszcie mogę swobodnie poruszać się w literackiej sferze uczuć.:)))))Wiem,że mnie rozumiesz.:)Ha, ha, ha.

      Usuń
    2. To znaczy, że wreszcie wyzwoliłaś się
      - z "okowów" (!)
      Chwalebne!

      Usuń
  5. Ach, zapomniałam powiedzieć, że perspektywa, w/z jakiej fotografujesz kwiaty - takie "ześrodkowanie" - czyni czasem obiekt trudno rozpoznawalnym. Gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz...dla mnie fotografia jest magią(czarną)i naprawdę jedynie moje wyczucie jest mi przewodnikiem. Zdaję sobie sprawę,że czasem bywają fotki nieudane, czasem po prostu ładne..ale nie stosuję kryteriów profesjonalnych bo.....nie potrafię.:))))
      Cieplutko pozdrawiam kwiatami.:)

      Usuń
  6. Kochana Daglezjo, jeszcze jestem w lesie, a Ty już wracasz plażą ;)))
    Czerpiesz z natury... i rozdajesz hojnie. A im więcej rozdasz, tym więcej Tobie pozostanie...
    Magnolie wyglądają wyjątkowo niewinnie :)
    Buziaczek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem niespokojną "duszą" i dzień w domu, to dzień stracony.
      Kocham zaglądać do zakamarków przyrody, niestety mam ograniczony zasięg..:)))
      Pozdrawiam wiosennie , kwiatowo i z uśmiechem.:)))

      Usuń